Mediapinta Oy
ISBN: 978-952-236-650-4ISBN: 978-952-236-559-0ISBN: 978-952-236-564-4ISBN: 978-952-236-700-6ISBN: 978-952-236-663-4ISBN: 978-952-236-591-0ISBN: 978-952-236-562-0
Papinkatu 20, 33200 Tampere • (03) 225 9600 (klo 9.00 - 15.00)
ISBN: 978-952-464-829-5

978-952-464-829-5

liimanid., pehmeäk.

Sivuja: 140 siv.

Hinta: 27,00 €
(Sisältää toimituskulut Suomeen)


Lisää kirja ostoskoriin


Kerro kirjasta kaverille
Oma sähköpostiosoitteeni

Kaverin sähköpostiosoite

Viinin kulttuurihistoria

Simo Örmä

Viini on seurannut ihmiskunnan historiaa kivikaudesta alkaen ja viiniköynnös on edelleen oliivipuun ohella eurooppalaisen maaseudun symboli. Viinillä on tärkeä osuus antiikin mytologiassa kuten myös kristillisessä uskonnossa. Viinikaupan merkitys on olennainen taloushistoriassa kautta aikojen: keskiajan luostarien ja uuden ajan alun kaupunkivaltioiden mahti perustui pitkälti niiden harjoittamaan viinikauppaan. Euroopan eri historian vaiheissa kukoistavin viinialue vastaa usein myös taloudellisesti ja kultturellisesti hallitsevinta aluetta. Viinikulttuuri edellytti myös korkeaa yleistä sivistystä. Thomas Jefferson kirjoitti vuonna 1802: "Mikään kansakunta ei ole juopunut siellä missä viini on halpaa".

Viinin kulttuurihistoriassa seurataan viinin kiehtovaa ja monivaiheista historiaa 8000 vuoden ajan Kaukasuksen vuorilta Kaliforniaan. Erityisesti kirjassa kiinnitetään huomiota viinin rooliin eri aikojen kirjallisuudessa.

Kirjoittaja Simo Örmä, kulttuurihistorioitsija ja arkeologi, on Suomen Rooman-instituutin intendentti.
Sivut
1/11
Sivut
1/11
Viagraa netistä ilman reseptiä Cialis